ارز دیجیتالتحلیل بازار

تحلیل 5 ارز برتر هفته در راستا صعود قوی بیت کوین به بالا 30 هزار دلار (1 آبان 1402)

Rate this post

صعود قوی بیت کوین به 30000 دلار ممکن است شروع کننده یک بهبود قوی در SOL، LINK، AAVE و STX باشد.

بیت کوین هفته خوبی را سپری کرده است و قیمت آن حدود 10 درصد افزایش یافت و به سطح مهم روانی 30000 دلار رسید. پس از رالی، سوالی که سرمایه گذاران را نگران می کند این است که آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت یا زمان آن فرا رسیده است که قیمت ها کاهش پیدا کنند.

تیم Stockmoney Lizards اخیراً گفته است که بیت کوین ممکن است به زودی از مقاومت خود عبور کند و یک رالی قوی صعودی را آغاز کند. آنها بر این باورند که تصویب صندوق قابل معامله در مبادلات باعث پذیرش انبوه آن خواهد شد و باعث افزایش قیمت قبل از هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024 خواهد شد.

یک اتفاق مثبت در این هفته این بود که قدرت بیت کوین موجب افزایش قیمت برخی از ارزهای دیجیتال شد. این نشان می دهد که این احساسات به تدریج در حال مثبت شدن است و ممکن است زمان آن رسیده که برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید.

به طور معمول، قیمت توکن هایی افزایش می یابد، که عملکرد خوبی دارند. ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده عموما آخرین سکه هایی هستند که رالی صعودی را دنبال می کنند، بنابراین بهتر است از سرمایه گذاری در این پروژه دوری کنید.

بیایید به نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند، نگاه کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها در نزدیکی 30000 دلار است، اما یک نکته مثبت این است که خریداران هنوز قدرت را در دست دارند.

ادغام نزدیک به سطح فعلی نشان می دهد که گاوها عجله ای برای ذخیره سود ندارند، زیرا آنها انتظار قیمت های بالاتر را دارند. این می تواند قیمت را به منطقه مقاومت بین 31000 تا 32400 دلار برساند.

برعکس، اگر قیمت از 31000 دلار کاهش یابد، جفت BTC/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28160 دلار) کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح عقب نشینی کند، گاوها با خرید بیت کوین دوباره سعی می کنند مانع پیش رو را برطرف کنند.

احساسات مثبت در فاصله زمانی زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه از بین می رود. این می تواند بیت کوین را برای مدتی بیشتر در محدوده 31000 تا 24800 دلار نگه دارد.

همانطور که در نمودار 4 ساعته مشاهده می شود، این جفت در یک روند صعودی قرار دارد. به طور معمول، در طول یک صعود، معامله گران با کاهش قیمت به 20-EMA برای خرید اقدام می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌ دهد که این احساسات صعودی باقی می‌ماند و با هر کاهش جزیی برای خرید اقدام می کنند. این جفت ممکن است سفر خود را به سمت 32400 دلار ادامه دهد.

برعکس، اگر قیمت به زیر 20-EMA سقوط کند، نشان می دهد که معامله گران ممکن است با عجله موقعیت خود را ببندند. این می تواند شرایط را برای کاهش بیشتر به سمت حمایت مهم 28143 دلار فراهم کند.

سولانا (SOL)

سولانا در 19 اکتبر از خط گردن خارج شد و یک الگوی معکوس سر و شانه صعودی را تکمیل کرد. هدف این تنظیم 32.81 دلار است.

سطوح اشباع خرید در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می دهد که کاهش قیمت ممکن است رخ دهد. سطح حمایت مهم در صورت کاهش قیمت می تواند 27.12 دلار باشد. یک جهش قوی از این سطح نشان می دهد که گاوها با خرید سولانا سطح را به حمایت تبدیل کرده اند که چشم انداز تداوم روند صعودی را بهبود می بخشد. بالاتر از 32.81 دلار، رالی می تواند به 39 دلار برسد.

همچنین بخوانید : علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟ آیا صعود btc به بالا 30 هزار دلار پایدار است؟

خرس ها در حال از دست دادن کنترل خود هستند. اگر بخواهند حرکت صعودی را متوقف کنند، باید قیمت را به زیر 27.12 دلار برگردانند. جفت SOL/USDT ممکن است سپس تا خط گردن کاهش یابد. این سطح کلیدی است که باید به آن توجه داشت، زیرا افت زیر آن نشان می دهد که شکست بالای 27.12 دلار ممکن است تقلبی بوده باشد.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها با مقاومت سختی نزدیک به 30 دلار روبرو هستند. این ممکن است یک عقب نشینی را آغاز کند که می تواند به سطح شکست 27.12 دلار برسد. انتظار می رود خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند. یک جهش ثابت از این سطح ممکن است نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 27.12 دلار برسد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت در سطوح بالاتر برای فروش اقدام می‌کنند. این جفت ممکن است تا خط گردن نزدیک به 24.50 دلار کاهش یابد. سپس این سطح ممکن است دوباره شاهد خرید قوی توسط گاوها باشد.

چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک از می 2022 در محدوده ای بین 5.50 تا 9.50 دلار معامله می‌شود که نشان‌ دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

گاوها با خرید ارز دیجیتال چین لینک تلاش کردند تا عدم قطعیت را با شکستی بالاتر از محدوده در 22 اکتبر حل کنند، اما سایه بلند کندل نشان می دهد که خرس ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. اگر گاوها از سطوح فعلی دست نکشند، چشم انداز صعود به بالای 9.50 دلار را افزایش می دهد.

سپس جفت LINK/USDT می تواند حرکتی را به سمت هدف الگوی 13.50 دلار آغاز کند. به طور معمول، شکست از یک تثبیت طولانی منجر به افزایش شدید می شود. در این حالت، روند صعودی ممکن است تا 15 دلار و پس از آن تا 18 دلار افزایش یابد.

اولین حمایت در صورت کاهش قیمت 8.50 دلار است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این سطح بکشند، نشان می‌دهد که حرکت بدون روند ممکن است برای مدت طولانی‌ تری ادامه پیدا کند.

این جفت شاهد یک افزایش شدید از 7.50 دلار بود که RSI را به بالاترین سطح اشباع خرید در نمودار 4 ساعته رساند. این نشان می دهد که این رالی در کوتاه مدت بیش از حد طولانی شده است و می تواند منجر به عقب نشینی یا تثبیت شود.

حمایت قوی در رالی نزولی 8.75 دلار و سپس 8.50 دلار است. یک جهش قوی از این منطقه نشان می دهد که این احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید ارز چین لینک با کاهش قیمت هستند که امکان تست مجدد 9.75 دلار را افزایش می دهد.

برعکس، سقوط به زیر 20-EMA نشان دهنده بازگشت خرس ها به بازی است. سپس این جفت ممکن است به 7 دلار برسد.

همچنین بخوانید: تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر در راستا رشد ناگهانی بیت کوین (29 مهر 1402)

آوه (AAVE)

Aave در 21 اکتبر از خط روند نزولی بالاتر رفت و الگو مثلث کنج نزولی را شکست. به طور کلی، شکست این الگو معمولا یک حرکت صعودی را آغاز می کند.

هر دو میانگین متحرک شروع به افزایش کرده‌ اند و RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها با خرید ارز آوه در سود هستند. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت AAVE/USDT ممکن است ابتدا تا 88 دلار و سپس به 95 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند. این ممکن است گاو ها را به چالش بکشد و شروع به اصلاح قیمت تا میانگین های متحرک کند. یک کاهش به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (62 دلار) موجب می شود تا خرس ها دوباره قدرت را به دست آورند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش کردند تا رالی صعودی را در خط روند نزولی متوقف کنند، اما قدرت حرکت روند در دست گاوها بود. از این رو قیمت افزایش یافت و جفت در مسیر صعود به سمت 88 دلار است.

یک نگرانی جزئی در کوتاه مدت این است که RSI به منطقه اشباع خرید افزایش یافته است که نشان می دهد امکان تثبیت یا اصلاح وجود دارد. در صورت کاهش قیمت، اولین حمایت 72 دلار است. از این رو خرس ها باید قیمت را به زیر خط روند نزولی برسانند تا گاوها را به دام بیندازند.

استکس (STX)

قیمت ارز دیجیتال STX در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است که نشان می دهد گاوها در تلاش برای شروع یک روند صعودی جدید هستند.

متقاطع صعودی در میانگین های متحرک نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. در کوتاه مدت، سطوح اشباع خرید در RSI نشان می دهد که اصلاح یا تثبیت جزئی امکان پذیر است. اولین سطح حمایت در جهت نزولی، متحرک نمایی 20 روزه (0.54 دلار) است.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش با هر افزایش قیمت به خرید با هر کاهش قیمت خواهد بود. که احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می دهد. جفت STX/USDT می تواند ابتدا تا 0.80 دلار و متعاقباً به 0.90 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

همانطور که در نمودار 4 ساعته مشاهده می شود، قیمت در محدوده بین 0.61 تا 0.65 دلار تثبیت شده است. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که گاوها برای فروش عجله نمی کنند زیرا آنها افزایش بیشتر قیمت را پیش بینی می کنند. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.65 دلار برسانند، این جفت ارز تا 0.68 دلار و سپس تا 0.75 دلار افزایش خواهد یافت.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، نشانه رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت خواهد بود. ممکن است جفت به 50-SMA سقوط کند.

منبع: کوین تلگراف

پیوند کوتاه: https://www.shamohsen.net/?p=2287

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *